Първоначално публикувано от ecotronic
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Алтернатор?
Collapse
X
-
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНеслучайно използвах израза "идеален алтернатор"...
И с теб я бяхме коментирали тази тема, ако помниш.
Той ми каза, че както и да променям предавателното число между КВ и алтернатора, механичната мощност в к.с. , която консумира алтернатора, за да зарежда акумулатора, ще си остане същата, без значение от оборотите.
И колкото по-разреден е акумулатора и колкото повече консуматори има включени в момента, толкова по-трудно ще се върти алтернатора. А дали се върти с 2, 3 или 4 хил. оборота, нямало значение.
Единствено бих спечелил някакви кончета от хидравличната помпа и компресора на климатика.
Какво мислиш ти, прав ли е?
Comment
-
Баща ти е прав и това, което ти е казал за алтернатора в общи линии е вярно и за хидравличната помпа и компресора.
Накратко - мощността не се променя от предавката. Променя се само въртящият момент.
Можеш да вземеш за пример трансмисията. Дали се движиш на ниска или на висока предавка, отдаваната на колелата мощност е една и съща (ако пренебрегнем загубите в трансмисията). Различен е само въртящият момент. Гледай на въртящия момент, като сила за единица ъглово завъртане. Мощността пък е произведението от тази сила и оборотите.
Въпросните кончета за които говориш касаят само инерционния въртящ момент. Т.е - само скоростта с която се променят оборотите на мотора. В установен режим, никакви кончета не печелишLast edited by ecotronic; d.m.y г., 22:35.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщениеНе зная, но ако този стар Ексайд Ексцел си го купувал ти, то това очевидно не е най-добрият вариант.Премиума е предназначен за нашите коли в него е използвана хибридна карбон технология за по-бързо зареждане.
Аз съм с Macht clasic или нещо подобно, като явно това е базовият вариант и той не е подходящ за дизели над 2.0 обем и натоварени с електроника.Интересно, че в немският сайт пишат, че този вариант издържа до 18 месеца без дозареждане със зарядно, тоест на 18 месец най-късно трябва да се зареди.С него купих колата от предишния собственик.Точно на 18 месец от покупката (на акумулатора-април 2015г. според предишният собственик)акумулатора умря и трябваше да го зареждам на зарядно...
В сайта на българския вносител такава информация няма.Както в немския сайт, така и в румънския сайт са МАCHT SILVER дават 5 години гаранция, а у нас за същия модел само 2-3 години ...
Сега съм пред покупка-есента на акумулатор, след като моят съм го дозареждал 3 пъти досега.
Започвам по следния ред:
1. Мутлу силвър 90 или 95 амперчаса 850ампера- 22 килограма
2. Маcht silver - 21.200 кг
3. Exide Premium 85аh 800a - 20.800кг
Настоящият направи 3 години и половина с 3 зареждания със зарядно.
Това което трябва да се има предвид е, че 159-ката не е проектирана когато дневните светлини са били задължителни 24 часа в денонощието.
Теориите, че тези светлини са почти без значение ги зная, но като слизам от колата, а жената редовно си остава в нея докато пазарувам и си слуша музика по 15-30 минути на гол акумулатор и като се има предвид, че зимата я карам по между 300 до 1200 км за около 6 месеца, като само около 200-300км са извънградско и се случва да не я паля по 20 дни, та дори макар и рядко по цял месец и акумулатора си "отпътува" ...
Бях решил да върна старият Мacht 80 ah 720a и да ми отбият 20-на лева, но ще го запазя(аз си сега съм с него), тъй като зимата когато го заредя три седмици до 1 месец нямам проблем колата да си стои без да я паля и да си запали след този 1 месец дори и при отрицателни температури, а и отделно съм решил Мутлуто да го заредя преди да го кача на колата.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
Comment
-
Ще върши, що да не върши.
Ама за нашите в книжката пише до 90 амперчаса.
Просто по-малкият ще умре по-бързо при еднакви други условия.
Единият ще започне да губи капацитет от 85 или 90 амперчаса и да кажем 800, 850 или 900 ампера начален ток, а твоят от 77 амперчаса и 780ампера.
Според мен спазвай правилото да го зареждаш поне 2 пъти годишно - един път в началото на зимата= ноември или декември и втори път края на февруари или март месец.Ако го правиш 3 пъти - в началото, по средата и в края на зимата още по-добре.
Ползвай си го със здраве, той ще си покаже.Иначе имам познат с Вектра 2005 или 2006 с 1.9 двигателя дизел, който е същият като на 159-ката мисля и той е със същият -купи го декември 2017г. и досега не е имал проблем.
Ако се интересуваш ползвай търсачката във форума да видиш какви акумулатори са сложили колегите в колите си - 1.9 и 2.4 и ще останеш изненадан ...
Имам познат с ФИАМ 95 амперчаса 850 ампера начален ток на 2.0 ВМ мотори 125 коня Санта фе 2005 или 2006г.Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня
Comment
-
Здравейте,
Знаете ли, дали генераторите, вграждани във Алфа 156, 166, 147 с различните двигатели са с еднакво захващане?
Както и дали биха станали от Ланча и Фиат.
Ако са взаимозаменяеми ще имаме много по-голям избор, особено на по-мощните.Alfa 164 T.S.
JEEP Grand Cheroke 4,7
Alfa 147 1.6 T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеТова е така, но ако на дадените обороти не може да осигури необходимия ток, за да държи/регулира/достигне неибходимото напрежение, то последното е по-ниско от номинала на регулатора. Знаеш го това по-добре от мен. При празен ход на ДВГ-то, алтернатора се върти с около 2-3к оборота, което пак по общо правило се приема, че е във възможност да произведе 60-70% от номиналния си ток. И през това време ако товара е по-голям от възможностите му, то е абсолютно нормално да не може да достигне до изискуемото напрежение на регулатора.
Ако разгледаш една статорна намотка на генератор ще видиш, че тя е с минимум 12 полюса. Има и с осем. Освен това и статорът имитира шест-осем плюса. От тука лесно можеш да сметнеш, че при 1000 об/мин имаш ток с честота около 2-3 кΗ, което за силов изправител е предостатъчна. Алтернаторът има регулатор на напрежението, но не и на тока.
Хайде да си припомним как работи, защото това не го разбират мнозина и се чудят, какви ги бръщолевиме тука:
През реле-регулатора се подава ток към бобината на ротора, който е електромагнит, чиито ламели са срязани под ъгъл и имитират, грубо казано, многополюсен магнит. Когато се завърти ротора, в статорните намотки се индуцира трифазно ЕДН. Ако то се повиши над допустимите стойности, реле-регулатора намалява тока в статора и той пада. След като падне под долната си граница, той пак повишава тока и така стотици, до милиони пъти в секунда. Това зависи от граничната честота на крайният му транзистор. Двата електромагнита, които се получават от ротора и статора се противопоставят един на друг и за преодоляването на тая сила се грижи моторът. Очевидно е, че колкото повече е токът, който се черпи от алтернатора, толкова повече енергия се изисква от двигателя. Ето за това е изискването ремъкът да е опънат и да не приплъзва. Ето защо добре конструираният алтернатор няма нужда от високи обороти, а от здрав привод.
Все пак, когато оборотите са високи, алтернаторът работи по-добре, защото токът, който произвежда е с по-висока честота. При по-високата честота броят на намотките за волт са по-малко, както и сечението на магнитопровода. Очевидно е, че и токът в ротора ще е по-малък. За това и пръстените на ротора, при някои бавнооборотни дизели, изкарват четири-пет пъти по-малко време, защото работят на ниски обороти и токът през въпросните пръстени е голям постоянно и се износват. Охлаждането също е по-добро.
Въпреки очевидните преимущества на по-високите обороти, все пак дори оборотите на празен ход са напълно достатъчни алтернаторът да работи на 100% от мощността си, но е останало живо старото схващане, още от правотоковите динама, че в ниски обороти няма зареждане. Това е напълно вярно, но само за правотоковите. Иначе нямаше да измислят трифазните, променливотокови алтернатори.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ще допълня казаното от теб по въпроса за формата на магнитопровода на ротора.
Тя не е еди каква си за да се обособят полюси а за да може въртейки се, магнитното поле по надлъжната ос да се изменя по синусов закон. Ако разгледаме междината между двете части на магнитопровода, виждаме точно една синусоида:
Защо имено синусоида а не някаква друга форма - примерно правоъгълна?
Защото индуцираното напрежение зависи от първата производна на закона по който се изменя магнитното поле. Демек - ако имаш синусоидално изменящо се поле, индуцираното напрежение ще следва косинусов закон и реално ще имаме само фазово отместване между двете.
Ако формата не е синусоидална а да речем -правоъгълна, то правите ъгли представляват точки на прекъсване от първи род и там първата производна има стойност безкрайност (на теория). Т. e - индуцираното напрежение щеше да притежава едни недопустимо високи пикове.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЩе допълня казаното от теб по въпроса за формата на магнитопровода на ротора.
Тя не е еди каква си за да се обособят полюси а за да може въртейки се, магнитното поле по надлъжната ос да се изменя по синусов закон. Ако разгледаме междината между двете части на магнитопровода, виждаме точно една синусоида:
Защо имено синусоида а не някаква друга форма - примерно правоъгълна?
Защото индуцираното напрежение зависи от първата производна на закона по който се изменя магнитното поле. Демек - ако имаш синусоидално изменящо се поле, индуцираното напрежение ще следва косинусов закон и реално ще имаме само фазово отместване между двете.
Ако формата не е синусоидална а да речем -правоъгълна, то правите ъгли представляват точки на прекъсване от първи род и там първата производна има стойност безкрайност (на теория). Т. e - индуцираното напрежение щеше да притежава едни недопустимо високи пикове.
Пртосто се опитах да го обясня по-разбираемоНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Здравейте,
Ремонтирах и моя генератор, поради шум от лагерите.
Задния лагер си беше добре, но предния (6303) беше останал без грес и шумеше.
Генератора се оказа, че е Denso - по-лошия вариант.
- За да се разглоби трябва да се разкербоват краищата на фазите към диодния мост, Статора остава към предната част на корпуса.
- Предния лагер е по-малък
- Четкодържателя се демонтира по-трудно.
Генератора го демонтирах от горе, след демонтаж на смукателните.
Поздрави.Alfa 164 T.S.
JEEP Grand Cheroke 4,7
Alfa 147 1.6 T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от Dany_iv Покажи съобщениеЗдравейте,
Ремонтирах и моя генератор, поради шум от лагерите.
Задния лагер си беше добре, но предния (6303) беше останал без грес и шумеше.
Генератора се оказа, че е Denso - по-лошия вариант.
- За да се разглоби трябва да се разкербоват краищата на фазите към диодния мост, Статора остава към предната част на корпуса.
- Предния лагер е по-малък
- Четкодържателя се демонтира по-трудно.
Генератора го демонтирах от горе, след демонтаж на смукателните.
Поздрави.
Би било добре да подбереш лагер за по-височки обороти. Не всеки 6303 е добър за там.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
На 2.4 знам, че е ужас. Не съм сигурен по спецификация дали не го даваха с вадене на ДВГ(както се сменя и ангренажа). Ама с подходящи инструменти го правят и без. Иначе моя го рециклираха и си оставиха ръцете по конзолата. Не знам дали от това не късах демпферната шайба два пъти след това.Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06
Alfa Romeo 33 1.5 90hp 85
Ex: Alfa Romeo 156 1.8TS
Comment
Comment